wtorek, 1 października 2013

Hans Koppel "Ona już nie wróci"

Jakiś czas temu skończyłam czytać , ale u mnie jak zwykle z opóżnieniem:



Wyrafinowana intryga, niesamowity suspens i zdumiewające zakończenie - ten mrożący krew w żyłach szwedzki thriller będzie niebawem filmowany przez producentów trylogii „Millenium”. Mike Zetterberg mieszka z żoną Ylvą i córką w willi koło Helsingborga. Kiedy Ylva znika bez śladu, policja zaczyna podejrzewać jej męża o udział w zaginięciu, a życie spokojnej dotychczas miejscowości zmienia się nie do poznania. Wszystko wskazuje na kolejny przypadek dramatu namiętności z tragicznym zakończeniem. Ale co się stało z Ilvą, skoro nie można znaleźć ani osoby, ani ciała? W rzeczywistości wcale nie zginęła i przebywa znacznie bliżej, niż ktokolwiek mógłby pomyśleć.


Kiedy zobaczyłam opis na stronie Świata Książki wiedziałam, że muszę ją mieć.
Ostrzegam jednak, że kto lubi dłuższy czas spędzać z powieścią to tej nie polecam...ona wciąga bezgranicznie!Nie da się jej nie łyknąć w jeden, maksymalnie dwa wieczory :-)

Pomimo tego,że autor od początku wyjaśnił całą zagadkę kto porwał Ylvę to i tak czytamy bez wytchnienia.No bo pomyślmy...jesteśmy uwięzione w piwnicy 100 metrów od naszego domu.Stąd nie ma ucieczki.Jedynym "oknem na świat" jest telewizor, który pokazuje nam życie naszej rodziny,męża i córeczki.Musimy dla własnego dobra robić wszystko co każe nam oprawca,być posłuszną,zawsze chętną i gotową seksualnie,atrakcyjną.Tu nie ma sentymentów.Jeśli coś jest nie tak,obrywamy.Pomału zaczynamy godzić się ze swoim losem,ale czy na pewno?Czy jesli nadarzy się okazja uciekniemy?Jak daleko oprawca posunie się by zdominować nas psychicznie?


Ech...kiedy wyobrażałam sobie siebie na miejscu głownej bohaterki momentami miałam ataki klausfrofobii. Zamknięta,uwięziona...brrr.Czytając książkę dosłownie miałam wrażenie, że to dzieje się naprawdę i to ja jestem bohaterką.Jednym słowem książka trzyma w napięciu od początku do końca.Pomimo tego że pan Koppel nie trzymał w tajemnicy kto stoi na porwaniem Ylvy oraz gdzie ona jest ukryta to i tak nie wiadomo dlaczego tak sie stało.W dodatku głównym podejrzanym jest maż Ylvy.
Serdecznie polecam i czekam na kolejne książki z serii GRANICE ZŁA.
Ocena   +5/6.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz