poniedziałek, 7 października 2013

Marcin Mastalerz "M jak miłość początki"
















Serdecznie dziekuję Pani Monice z Wydawnictwa Mira za udostępnienie mi egzemplarza do recenzji,oraz za dana mi szansę na współpracę.

M jak Miłość.Początki.
Stron 417
Rok wydania 2013




Przyznaję się bez bicia, że ogromnie ciekawa byłam jakie wrażenia będę mieć po lekturze.Za książkę wzięłam się następnego dnia po doręczeniu jej przez listonoszkę.Jakoś tak wydawało mi się że czytać będę suche fakty ze scenariusza i planu filmowego.Mile się jednak zaskoczyłam.
Książka podzielona jest na trzy strefy.Najpierw czytamy tzw. początki,czyli jak to wszystko się u Mostowiaków zaczęło.Rodzina i znajomi z Grabiny...Marek i Kasia,potem Marek i Hanka,Marysia i Krzysztof,Małgosia i Michał...Chociaż serial oglądam od początku i regularnie to muszę przyznać, że niektóre zdarzenia mi zwyczajnie umknęły z pamięci.Jest to na pewno duży plus książki.Można w każdej chwili odświeżyć wspomnienia lub sięgnąć do zdjęć umieszczonych na końcu powieści.
Dzieje Mostowiaków są napisane w formie opowieści.Są też rozdziały gdzie serialowa Barbara pisze pamiętnik.Te najbardziej mnie poruszyły.Seniorka rodu pisze w sposób niezwykle ciepły,z sercem i swą życiową mądrością.Uśmiech mi towarzyszył podczas czytania a czasem łza się w oku zakręciła.Barbara bowiem potrafi trafić w serducho czytelnika jak dobra babcia czy ciocia.

Kolejną częścią ksiażki jest "Zza kulis". Tu znajdziemy wywiady z aktorami (m.in. z Dominiką Ostałowską,Marcinem Mroczkiem czy Teresą Lipowską), także z Iloną Łepkowską i Aliną Puchała.
Oprócz wywiadów jest też test wiedzy dla fanów oraz alfabet M jak Miłość.Tu każdej literce alfabetu jest przypisana zabawna historia z planu lub osoba z nią związana.Ja zapamiętałam np. literkę "O".Wiążę się ona z owłosieniem Rafała Królikowskiego (grał Konrada Badeckiego). Podczas kręcenia filmu jego włosy na klatce piersiowej musiały być porzadnie wylakierowane żeby dżwiękowcy nie mieli problemu z założeniem mikrofonu :-) Ot, taki humor znajdziemy :-)
Są też liczby...Kto zgadnie co oznacza cyfra "1"?Tyle razy Rafał Mroczek zastąpił swojego brata bliżniaka na planie serialu.Chociaż aktor był uważnie opatulony w czapke i szalik to widzowie i tak zauważyli podmianę braci :-).Co oznaczają inne liczby, zapraszam do sięgnięcia w ksiażkę.Te i inne ciekawostki czekają na swoich fanów.
Na samym końcu "M jak Miłość" są bardzo fajne strony z fotografiami.Można sobie co nieco przypomnieć jak aktorzy dawniej wyglądali a jak dziś.Są wspomnienia z planu a do każdego zdjęcia jest krótka adnotacja od autora.
Podsumowując- bardzo przyjemnie spędziłam czas przy tej lekturze.Polecam gorąco nie tylko fanom serialu.
Dziękuję za możliwość jej przeczytania.
Ocena +5/6.






























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz