niedziela, 2 lutego 2014

Emma Donoghue "Pokoj"



Książka której nie sposób zapomnieć.Porusza w czytelniku wszystykie mozliwe emocje,smuci,bawi,wywołuje złość i uczucie totalnej bezradności.Nie polecam dla osób z klaustrofobią,sama czytając miałam wrażenie że jestem zamknieta.

Głównym bohaterem a zarazem narratorem całej powieści jest 5 letni Jack.Chłopczyk wraz z Mamą mieszkają zamknięci i całkowicie odizolowani od świata w jednym malutkim pomieszczeniu który nazywają Pokojem.Jedynem łącznikiem ze światem zewnetrzym jest Stary Nick.Jest to porywacz który 7 lat temu porwał Mamę i więzi ją w specjalnie przygotowanym do tego pokoju zrobionym ze starej stodoły.Pokój ma wzmocnione ścany i podłogi,dżwiekoszczelne okno i drzw,zwyczajnie ucieczka z tego miejsca nie jest możliwa.
dla Jacka Pokój to caly świat jaki zna.Chłopiec tu sie urodził i spędził 5 lat swojego życia wraz z Mamą która robi wszystko zeby nauczyc synka tego co sama pamieta zanim została porwana.Jack jest bardzo inteligentny,umie liczyć,zna mnóstwo gier i zabaw, ale nie wie co jest wiatr,trawa,księżyc,słońce.Mnie, mamie dwójki dzieci w tym synka także 5 letniego nie sposób sobie wyobrazić co przeżywali bohaterowie.Byłam wstrząsnieta a zarazem podziwiałam zdolnośc Mamy Jacka za to jak potrafiła w zaledwie kilku metrach kwadratowych organizowac czas synkowi.Oni się nigdy nie nudzili.Każdą rzecz umieli docenić i sie nia bawić.Każdy mebel miał swoja nazwę a z pustych skorupek po jajkach mozna przeciez zrobic węża :-)
Pomysłowośc to drugie imie tej ksiązki.Wręcz nie mozna sie od niej oderwać,skupia w sobie tyle emocji że tak naprawdę cięzko mi ja nawet recenzjować.Trzymałam kciuki żeby któregos dnia udało sie bohaterom uciec.Mama Jacka wpadła na pomysł jak się wydostac,dla mnie nieco naiwny.Na miejscu Starego Nicka który regularnie odwiedzał Mamę w celu zaspokojenia swoich potrzeb chyba nie załapałaby się na taka wersjęOd razu wiedziałabym ze cos kombinują..Nie mogę za duzo napisać żeby nie psuć zagadki.Czy ucieczka się uda?Jeśli tak to jakie życie będą mieli Mama wraz z Jackiem kiedy pierwszy raz odetchna świezym powietrzem?
Książke bardzo polecam!

Moja ocena 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz