niedziela, 26 stycznia 2014

Aly Cha "Zanim przekwitną wiśnie"

Z cyklu "Pożyczone od Iwonki"




Pewnej wietrznej zimowej nocy Miho przyprowadza sześcioletnią córkę do domu swojej matki, Asako, i obiecuje wrócić po nią wraz z nastaniem wiosny. Gdy płatki kwiatów wiśni zaczynają opadać, Asako wie, że wnuczka zostanie z nią dłużej, niż się spodziewała, być może już na zawsze. Wiele lat wcześniej Miho opuściła rodzinny dom zraniona i pełna żalu do matki. Przyczyny, dla których tak się stało, wyjaśnia opis burzliwej historii pięciu pokoleń kobiet z rodu Tanaka, pełnej cierpienia, ale też nadziei na lepszy los.

Oj przyznaje bez bicia że obawiałam się, że ksiazka średnio mi się spodoba.Bardzo się zdziwiłam że pozytywnie mnie zaskoczyła jej treść.Przede wszystkim spodobała mi się okładka oraz język jakim została napisana ta powieść.Okładka bardzo tajemnicza, pasująca do tego co odnajdziemy w ksiażce.Zadowolona byłam z tego, że autorka postarała się w bardzo przystepny sposób opisac wielopokoleniową historie japońskich kobiet.Na przykład ja, osoba która z Japonia niewiele miała wspólnego bez trudu zrozumiałam treść.Obawiałam się ze zbyt dużo będzie trudnych terminów ale przyznam ze poszło mi całkiem niezle.Historia ciekawa i wciągająca.Trzymała w napięciu a jednocześnie przekazywała mnóstwo informacji o kulturze,zwyczajach a nawet kuchni japońskich kobiet.Czytałam dla przyjemności i ciekawości.Nie nudziłam się ani trochę i mam nadzieję że jeli powstanie kontynuacja to bedzie mi dane ją przeczytać.

A oczym jest "Zanim przekwiną wisnie"?Dużo napisac się nie da żeby nie zdradzic całej fabuły.W każdym razie tak jak w opisie który umieściłam u góry...Powieśc rozpoczyna się gdy Miho zawozi swą sześcioletnią córeczke do swojej matki z którą od wielu lat nie utrzymywała żadnego konataktu.Miho obiecuje że wróci po dziewczynkę  własnie zanim przekwitna wisnie.Asako,matka /miho obiecuje zająć się wnuczką jak tylko może najlepiej.Wie, ze kiedyś w przeszłości popełniła straszliwy błąd za który musiała zapłacić Miho.Asako teraz próbuje odkupic swoje winy i zając się wnuczką.Obie,babcia i wnuczka, tak do końca nie wiedzą czy i kiedy Miho wróci.W tym momencie przechodzimy do drugiej części ksiazki gdzie poznajemy całą histrie rodzinną Asako.Historie kobiet, które jedna po drugiej popełniały te same błędy i słono za nie płaciły.mozna rzec ze w tej rodzinie panowało fatum.Nie zdradze żadnych szczegółów.Zapraszam do lektury!

 Dziekuję Iwonko za wypozyczenie!

Moja ocena 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz