poniedziałek, 25 lutego 2013

Betty Mahmoody "Sprzedane"




Oparta na autentycznych wydarzeniach książka zawierająca relację losów Zany Muhsen.
Latem 1980 roku dwie angielskie dziewczynki - prawie szesnastoletnia Zana Muhsen i jej czternastoletnia siostra Nadia wyruszają w egzotyczną podróż. Mają spędzić wakacje w Jemenie, ponieważ ich ojciec - Jemeńczyk - zażyczył sobie, by zobaczyły kraj jego dzieciństwa, poznały tradycje i obyczaje, spotkały się z mieszkającą tam rodziną ojca. Jednak to, co czeka je u kresu podróży nie ma nic wspólnego z wakacyjnym wypoczynkiem. Los, jaki zgotował im własny ojciec, jest tak przerażający, że gdyby cała ta historia nie była w stu procentach prawdziwa, trudno byłoby w nią uwierzyć

Przyznam się bez bicia że byłam bardzo sceptycznie nastawiona do tej opowieści.Zachęciła mnie do niej koleżanka-bibliotekarka.Książka była zniszczona,okładka nie zachęca czytelnika w związku z czym z niesmakiem po kilkunastu dniach leżenia na półce wreszcie po nią sięgnęłam.Nawet trochę zła byłam że czytam jakieś bzdury,gdy tyle książek czeka w kolejce.Nic bardziej mylnego...
Książka jest rewelacyjna!!!Pierwsza o tematyce arabskich kobiet,ich życia i zwyczajów oraz nieludzkiego traktowania przez mężczyzn.Czytałam z zapartym tchem kiedy Zanie uda się wydostać z Arabii,kiedy znów wróci do ukochanej Anglii,do matki.Czy jej siostra powtórzy los Zany?Czy obie w końcu kiedyś przywykną do obcego,podłego kraju?Czy wrócą na stałe do domu?
Te i inne pytanie ciągle towarzyszyły mi w lekturze.Historia jest napisana bardzo prostym,lekkim językiem,dlatego nie jest trudna w odbiorze.Pochłonęłam ją w 2 wieczory.nie sadziłam,że tyle ciekawostek mogę się dowiedzieć o zwyczajach arabskich kobiet z tej powieści.
Dostaje ona ode mnie najwyższe noty,rewelacja!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz